Wsip podręczniki

Najlepsze sposoby na naukę kreatywności w podręcznikach szkolnych

Najczęstszym sposobem na zabicie kreatywności jest posiadanie podręcznika, który koncentruje się na wykonywaniu określonego zestawu instrukcji krok po kroku. Szkoły kreatywnego pisania są w tym dobre, ponieważ zostały przeszkolone, aby postępować zgodnie z instrukcjami. Nie jest to jednak najlepszy sposób nauczania kreatywnego myślenia, które wymaga od uczniów użycia wyobraźni i nieszablonowego myślenia.

Kreatywni nauczyciele zachęcają do swobodnego myślenia i czasami pozwalają uczniom robić rzeczy niezwykłe, takie jak pisanie wierszy lub projektowanie własnych ubrań do zadania.

Najlepsze sposoby na naukę kreatywności w podręcznikach szkolnych

Umiejętności rozwiązywania problemów są ważnym atutem ucznia XXI wieku. Są niezbędne, aby dostosować się do zmieniającego się środowiska, rozwiązywać problemy w różnych kontekstach i myśleć kreatywnie.

Umiejętności rozwiązywania problemów można nauczyć się różnymi metodami. Niektóre z tych metod obejmują korzystanie z gier i łamigłówek, opracowywanie strategii rozwiązywania problemów i korzystanie z narzędzi technologicznych. Poniższe strategie są skutecznymi sposobami nauczenia uczniów, jak rozwiązywać problemy:

1) Zapewnienie uczniom możliwości ćwiczenia umiejętności w małych grupach

2) Zapewnienie uczniom możliwości pracy zespołowej

3) Korzystanie z narzędzi technologicznych, takich jak WSiP podręczniki, symulacje komputerowe i wirtualne światy

Jakie typowe błędy popełniają kreatywni ludzie i dlaczego?

Błędy popełniane przez ludzi kreatywnych można podzielić na dwie kategorie: błędy wykonawcze i błędy komunikacyjne.

Błędy egzekucyjne związane są przede wszystkim z brakiem umiejętności, jakimi dysponuje twórca. Tych błędów można łatwo uniknąć, jeśli twórca wie, jakie są jego mocne i słabe strony.

Błędy w komunikacji wynikają z tego, jak postrzegamy naszą pracę w stosunku do innych. Kreatywni ludzie często mają zawyżone poczucie tego, co robią i jak dobre jest to, co prowadzi ich do tego, że nie przyjmują dobrze informacji zwrotnych, które pochodzą od innych ludzi.